Spring naar content

Training Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren

Sales Cursussen

Wat biedt de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren ?

De telefoon is een veelgebruikt communicatiemedium en het visitekaartje van bedrijf of instelling. Het gebruik van de telefoon lijkt gemakkelijk. De praktijk leert helaas anders. In de cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren biedt de Laat Kenniscentrum een aantal situatie specifieke vaardigheden aan. Middels oefening leer je om op een juiste en efficiënte manier op dit soort situaties in te spelen.

Wij bevelen deze (maatwerk)cursus aan binnen het bedrijfsleven, indien gewenst in-company.

Welk niveau is de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren?

MBO+

Ben jij dé geschikte kandidaat voor de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren?

De opleiding is bedoeld voor telefonistes, secretaresses en kantoormedewerkers, kortom voor iedereen die voor externe contacten regelmatig gebruik maakt van de telefoon.

Welke vooropleiding moet je hebben gevolgd?

Geen specifieke vooropleiding vereist.

Hoe ziet de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren eruit?

Onderwerpen op basis waarvan theorie wordt gegeven en praktische oefeningen worden uitgevoerd, zijn:
•    vraag- en luistertechnieken
•    melden en doorverbinden
•    luisteren, doorvragen en samenvatten
•    gespreksstijlen
•    intonatieverschillen
•    effectief communiceren
•    gespreksdiscipline
•    klachtenbehandeling en omgaan met conflicten

Studiebelasting

Circa twee klokuren per lesweek.

Diploma/certificaat

Bij goed gevolg en voldoende deelname ontvang je een instituuts-certificaat ‘Efficiënt en klantvriendelijk telefoneren’.

Meer informatie?

Neem contact met ons op via telefoonnummer 040-2485582 of per mail via info@delaatkenniscentrum.nl.

Wanneer start de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren?

De Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren wordt in verschillende vormen aangeboden:
- Een avondopleiding (6 lesweken, meer dan vijf personen).
De avondopleiding begint om 19:00 uur en duurt tot 21:30 uur.

- Een (zater)dagopleiding (3 lesweken, meer dan vijf personen).
De (zater)dagopleiding start om 10:00 uur en duurt tot 15:00 uur.

*Onze opleidingen omvatten vaak een dagdeel en zijn in veel gevallen 1x per 2 weken. Dit zorgt voor een goede balans tussen studie, werk en privé. Je hebt dan bijvoorbeeld les van 09:00 tot 11:30 uur. In alle gevallen wordt in goed overleg, met docenten en medecursisten, een lesplanning samengesteld. Dit zorgt voor een goede balans tussen werkzaamheden, privé, huiswerk en lesmomenten. 

De Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren kent verschillende startmomenten per jaar. 

Tijdens de eerste les wordt de opleiding, in overleg met de groep, gepland. Deze planning wordt opgenomen in de leeromgeving.

Onderstaande data zijn een richtlijn. De definitieve startdatum en lestijd worden, in overleg met studenten, gepland.

Staat er geen opleidingsstart gepland, neem contact met ons op. Bij ons kun je altijd op korte termijn starten in de regio. Onze medewerkers zien in een oogopslag waar in het land op korte termijn opleidingen en cursussen definitief starten. Bel 040-2485582 of mail info@delaatkenniscentrum.nl.

Ontmoeten we elkaar binnenkort op een van onze leslocaties?

Wat zijn de kosten van de cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren?

Cursusprijs

(Zater)dagopleiding (3):     899,- euro
Avondopleiding (6):            899,- euro

Deze bedragen zijn gebaseerd op een minimale deelname van vijf cursisten. Bij minder dan vijf cursisten gaat de opleiding wel van start, maar tegen een andere tariefstelling.

Studiemateriaal

Circa 100,- euro.

Heb je vragen over de cursusprijs of heb je behoefte aan meer informatie over de opleiding Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Startdatum Maand Variant Locatie