Spring naar content

Digital marketing anno 2016

Er was een tijd waarin STER-reclames op televisie, paginagrote advertenties in dagbladen en radiocommercials het werk deden voor organisaties. Marketing heeft zich de laatste jaren echter in een sneltreinvaart ontwikkeld tot een vakgebied dat gekenmerkt wordt door ontelbare mogelijkheden voor het bereiken van consumenten.

Wat is digital marketing?

digital marketing opleidingAlles van emailmarketing tot en met gesponsorde berichten op Facebook heeft te maken met digital marketing. Anno 2016 is het een overkoepelend begrip, dat wijst op het gebruik van een vorm van elektronische media om producten of diensten aan de man te brengen bij de doelgroep. Technologie wordt hierbij ingezet om een product of dienst te promoten. Digitaal betekent niet altijd dat het online is, maar het kan veel  breder worden ingezet. Het heeft bijvoorbeeld ook betrekking op campagnes via telefoons of televisie.

Vanuit het oogpunt van de makers zijn er verschillen met traditionele marketing. Campagnes zijn gerichter in te zetten en ook beter te analyseren. Vanuit de ontvangers,
de consument dus, is het voordeel dat er persoonlijke en meer relevante informatie tot hen komt via verschillende kanalen.

Digital marketing: een vak apart

Digital marketing is een enorm breed vakgebied en daarom is het ook erg ingewikkeld om hier een specialist in te worden. Het beroep van marketing manager is bovendien continu in verandering. Het werkveld zit te springen om mensen die op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en deze ook kunnen toepassen in hun vak als brand manager of marketingspecialist. Online is er veel zin en onzin te vinden over digital marketing. De nieuwste tool werkt niet altijd, dus onderzoek naar het hele proces is essentieel. Dit leert u deels in het vak, maar ook zeker tijdens een opleiding. Een opleiding bij een erkend kenniscentrum biedt dan ook uitkomst. Hiermee bent u verzekerd van de meest recente kennis én een sterke verbetering van uw CV.

Aan de slag met marketing

De Laat Kenniscentrum biedt verschillende opleidingen rondom marketing. Afhankelijk van het niveau en de doelstellingen zoeken wij een opleiding die bij u past. Benieuwd wat u precies leert bij de opleiding Digital Marketing niveau B bij De Laat?
De opleiding Digital Marketing B bestaat uit twee modules, waarin u kennis over onderwerpen als het plannen, concurrentie en positionering opdoet. In het tweede deel gaat u zelf aan de slag met een plan voor een organisatie of een specifiek deelgebied van digital marketing. Onderwerpen als het segmenteren op basis van klantendatabases, de beschrijving van een customer journey, de mix van marketinginstrumenten en monitoring komen allemaal aan bod. Hiermee brengt u de geleerde theorie in praktijk en kunt u dit specifiek toepassen. Dit maakt een opleiding van De Laat erg aantrekkelijk! Als u de opleiding met succes heeft afgerond ontvangt u een erkend NIMA diploma Digital Marketing.

Heeft u interesse in een opleiding van de Laat Kenniscentrum gerelateerd aan marketing? Neem gerust contact op voor meer informatie en antwoord op al uw vragen.