Spring naar content

De kracht van een verkoopleider.

Als verkoopleider heb jij helder waarom de klant bij jouw bedrijf de order moet sluiten. Jij hebt oog voor aantrekkelijke leads, jij hebt de kracht om deze klant binnen te halen en te behouden. Voor een klant zijn er drie fundamentele beweegredenen om voor een product of aanbieder te kiezen, dit betreft dat jouw bedrijf of product meer voordelen biedt dan anderen, in het bezit is van een sterkere reputatie of merk en voelt wat de klantbehoeften zijn en dit vertaalt naar goede oplossingen. Hoe werkt een verkoopleider?

Bestaande klanten behouden

Voor een bestaande klant is het van belang om kosten, prijs en tijdaspecten van het product of de dienst te blijven benoemen, net als de service en eventueel het gebruik en de accessoires wanneer we het over producten hebben. De klant weet dat bij jou de prijs/kwaliteitverhouding in orde is.

Verkoopbudgetten

Als verkoopleider ben je verantwoordelijk voor het maken van verkoopbudgetten. Je laat je hierbij niet leiden door kuddegedrag, maar hebt oog voor het ongebruikelijke. Jij weet dat jouw ervaring van belang is bij het maken van keuzes. Jij bent in staat om betrouwbare prognoses te maken. Wil je hierin groeien dan kun je overwegen om de opleiding NIMA Sales B verkoopleider te gaan volgen.

Beurzen en netwerken

Als verkoopleider ben jij te vinden op beurzen. Je maakt hierbij een beurskeuze, want tijd is geld en je wilt dat je bezoek uiteindelijk zoveel mogelijk oplevert. Jij wil aan het einde van de beurs met een aantal nieuwe leads naar kantoor. Jouw kwaliteit is het leggen en onderhouden van contacten. Via beurzen en meetings onderhoud jij een groot netwerk.

Werk jij nu in een verkoopteam en wil je uiteindelijk leidinggevende worden óf ben jij verkoopleider en wil je jezelf verbeteren. Start dan in het voorjaar van 2017 met de opleiding NIMA Sales B Verkoopleider in onder andere Eindhoven en Roermond.