Spring naar content

Opleiding Corporate communicatie specialist

Communicatie opleidingen

Wat biedt de opleiding corporate communicatie specialist?

Wil jij je als communicatiespecialist verder ontwikkelen op het gebied van interne- en externe communicatie binnen een organisatie? Volg dan de opleiding corporate communicatie specialist!

Als een corporate communicatie specialist is het belangrijk om vaardigheden te beheersen die nodig zijn om communicatiestrategieën voor bedrijven te ontwikkelen, implementeren en analyseren. De opleiding corporate communicatie specialist omvat een theoretisch onderdeel waarin de stappen behandeld worden van een corporate communicatieplan. Daarnaast maak je zelf een corporate communicatieplan voor je eigen organisatie, die je tevens direct kunt uitvoeren.

Na de opleiding corporate communicatie specialist ben je in staat om te adviseren welke communicatie-inspanningen passend zijn voor je organisatie om de corporate identity zo goed mogelijk te presenteren aan je klanten. Ook zelfstandig ondernemers kunnen na het volgen van deze opleiding aan de slag met hun eigen communicatiestrategie.

Ben jij dé geschikte kandidaat voor de opleiding Corporate communicatie specialist?

De opleiding is bedoeld voor medewerkers die als communicatiemedewerker werken of willen gaan werken of al op een communicatieafdeling actief zijn.

Hoe ziet de opleiding corporate communicatie specialist eruit?

De opleiding bestaat uit twee onderdelen:

1)       Theoretische onderdeel waarin we een verdiepingsslag maken in het corporate communicatievak;

2)       Praktisch onderdeel waarin we een reallife corporate communicatieplan gaan maken.

Theoretische module

De module bestaat uit vijf onderdelen:

  • Communicatie algemeen: corporate branding, communicatiestrategie, communicatiebeleid en communicatiemodellen komen aan bod.
  • Geïntegreerde communicatie: identiteit en imago van de organisatie, accountability van communicatie, communicatiefunctie binnen een organisatie, corporate story en het opstellen van een reclameplan worden besproken.
  • Interne- en concerncommunicatie, public relations: reputatie management en identiteitsmarketing, regievoering bij crisiscommunicatie, interne organisatie & imago en het intern communicatieplan worden behandeld.
  • Marketingcommunicatie en consumentengedrag: je leert meer over het doen van onderzoek, customer insight en het gebruik ervan in de communicatie, het marketingcommunicatieplan en de marketingcommunicatie- instrumenten.
  • Online communicatie: online communicatie en sociale communicatie komen tijdens deze module aan bod.

Praktische module

Tijdens dit onderdeel gaan we een corporate communicatieplan schrijven voor je eigen organisatie. Gedurende de opleiding zal jouw professionele trainer je individueel begeleiden bij het schrijven van het corporate communicatieplan. Hiervoor zal bij iedere bijeenkomst tijd worden uitgetrokken.

Studiebelasting

Circa 6 klokuren per lesweek.

Certificaat

Na het volgen van  de theoretische lessen en het afronden van het plan wat inzetbaar is voor je organisatie verzorgen wij ook een certificaat.

Meer informatie?

Meer informatie over de opleiding corporate communicatie specialist? Neem contact met ons op via telefoonnummer 040-2485582 of per mail via info@delaatkenniscentrum.nl.

Wanneer start de opleiding corporate communicatie specialist klassikaal?

De  opleiding corporate communicatie specialist wordt in verschillende vormen aangeboden:

- Een avondopleiding (14 lesweken, meer dan vijf personen).

De avondopleiding begint om 19:00 uur en duurt tot 21:30 uur.

- Een (zater)dagopleiding (8 lesweken, meer dan vijf personen).

De (zaterdagopleiding start om 10:00 uur en duurt tot 15:00 uur.

- Een intensief traject. Dit traject betreft een groep met vijf personen of minder.

*Onze opleidingen omvatten vaak een dagdeel en zijn in veel gevallen 1x per 2 weken. Dit zorgt voor een goede balans tussen studie, werk en privé. Je hebt dan bijvoorbeeld les van 09:00 tot 11:30 uur. In alle gevallen wordt in goed overleg, met docenten en medecursisten, een lesplanning samengesteld. De lessen en begeleiding kunnen ook in-company worden aangeboden.

De opleiding corporate communicatie specialist kent verschillende startmomenten per jaar.

Liever starten op je eigen moment? Volg de opleiding corporate communicatie specialist als thuisstudie of in een maatwerkvariant!

Bepaal zelf wanneer je start! Je ontvangt van ons de boeken, de online leeromgeving en we koppelen je aan een trainer die je op afstand begeleidt. Studeren op afstand, maar met persoonlijke aandacht. Je verstuurt je huiswerk middels je online leeromgeving, jouw docent corrigeert het huiswerk en geeft je tips en adviezen. Jij bepaalt waar en wanneer je studeert en je huiswerk maakt.

Tijdens de eerste bijeenkomst wordt de opleiding, in overleg met de groep, gepland. Deze planning wordt opgenomen in de leeromgeving.

Onderstaande data zijn een richtlijn. De definitieve startdatum en lestijd worden, in overleg met studenten, gepland.

Zit het startmoment van je keuze er niet bij? Je kunt je vrijblijvend inschrijven voor het flexibele startmoment. In het vak “opmerkingen” kun je het, door jouw gewenste, startmoment aangeven.

Ontmoeten we elkaar binnenkort op een van onze leslocaties?

Wat zijn de kosten van de opleiding corporate communicatie specialist?

Cursusprijs

1995,- euro inclusief certificaat (vrijgesteld van BTW)

Deze bedragen zijn gebaseerd op een minimale deelname van vijf cursisten. Bij minder dan vijf cursisten gaat de opleiding wel van start, maar tegen een andere tariefstelling.

Studiemateriaal

Circa 200,- euro (incl. 9% BTW)

Totaalprijs inclusief literatuur

Opleiding -en certificaatkosten zijn vrijgesteld van BTW. Over studieboeken wordt wel BTW berekend. De gehele opleiding kost 2195,- euro inclusief BTW.

STAP-budget

Het STAP-budget (medio 2022) geeft recht op € 1000,- scholingsbudget. Hiermee kun je de opleiding deels financieren. Bekijk meer informatie over het STAP-budget of bel ons voor meer informatie via 040-2485582.

Startdatum Maand Variant Locatie