Spring naar content

Presentatietechnieken voor sales en marketing

De één heeft het van nature, de ander heeft honderden pogingen nodig om het onder de knie te krijgen. Bij de een breekt het zweet al uit bij de gedachte een ander te overtuigen, de ander maakt hier zijn dagelijkse werk van. Presenteren, een vak apart. Specifiek voor verkooppresentaties kunt u een sales- of marketingopleiding volgen bij de Laat Kenniscentrum. Zo kunt u met de juiste presentatietechnieken aan de slag!

presentatietechniekenEen NIMA opleiding sales kunt u onder meer inzetten voor een functie als professioneel verkoper, medewerker commerciële buitendienst, accountmanager of vertegenwoordiger. Doordat de opleidingen geen specifieke ingangseisen hebben, kunt u doorgroeien in een verkoopfunctie of extra kennis opdoen voor de toekomst.

Presentatietechnieken leren

Onderdeel van de salesopleidingen zijn presentatietechnieken. We bespreken de psychologie achter de verkoop evenals belangrijke technieken en tips. Met een juiste verkooppresentatie maakt u indruk op potentiële klanten, collega’s en werkgevers!

Tips voor een verkooppresentatie

Om een tipje van de sluier op te lichten, hebben we onze docenten gevraagd om goede presentatietips. Hier vindt u er vast een aantal op een rijtje:

  • Om zo intelligent mogelijk over te komen, moet u natuurlijk op de hoogte zijn van alle ins en outs van de producten of diensten. Houd echter tijdens de presentatie wat informatie als reserve: die kunt u bij eventuele vragen achteraf nog inzetten. Door niet direct alle kennis te delen valt u minder snel in herhaling én komt men professioneel over.
  • Zorg altijd voor een afsluiting met een actie voor de ontvanger. Dit kan heel simpel zijn, zoals het beantwoorden van een vraag of het inbrengen van een discussiepunt. Bij persoonlijker contact kunt u de nadruk leggen op toekomstig mailcontact, een belletje of een nieuwe afspraak. Zo houdt je ook na je presentatie de ontvangers warm.
  • Neem onzekerheid weg bij de ontvanger. Het is de taak van de verkoper er voor te zorgen dat de prospect zijn onzekerheid overwint. Vertrouwen is essentieel onderdeel van elke klantrelatie, en dit bouwt u op door de juiste informatie over te brengen bij een presentatie. Ook na een presentatie zorg je dat onzekerheid niet kan gaan borrelen, door een bevestiging van de goede keus door te geven.

Wekt dit uw interesse? Bekijk dan ons uitgebreide aanbod van sales- en marketingopleidingen, waar presentatietechnieken aan bod komen. U leert niet alleen hoe u het beste een verkooppresentatie kunt houden, maar ook bijvoorbeeld relatiemanagement en netwerken komen aan bod.

Zien we u bij een van onze opleidingen? Op 23 januari 2017 gaat op een ruim aantal locaties de opleiding NIMA Sales B van start, en voor het dagprogramma dat begint op 28 januari 2017 NIMA Sales A kunt u zich ook nog inschrijven!